Ofte stilte spørsmål
Hvordan kobler jeg min PC til skriver?
Har du en SHARP MFP, kan du laste ned driver her: SHARP
Har du EPSON-produkt, kan du laste ned her: EPSON SUPPORT
For SHARP driver:
1.Søk etter skriverdriver
Velg «Europe», Skriv inn modellnavn, velg «Norwegian», trykk «NEXT».
2. Last ned Printer Driver
Klikk «Neste» og åpne filen når den er ferdig nedlastet.
Installasjonen krever admin rettigheter
– Høyre-klikk på den nedlastede filen, og velg «Kjør som administrator» i menyen.
– Skriv inn passord på PC hvis nødvendig.
3. Pakk ut til en mappe
Standard mappe er C:\Drivers. Klikk på «Neste» knappen.
4. Velg installasjonmåte
Klikk på «Avansert installasjon» knappen.
5. Velg MFP som du vil installere
Kryss av i boksen til venstre for å velge MFP som skal installeres og klikk «Neste» knappen.
6. Velg driver som skal installeres
Velg PCL6 eller PS (eller begge) og trykk «Neste knappen.
7. Bekreft MFP-informasjon og start installasjon
Sjekk at innholdet er korrekt og klikk på «Neste» knappen for å starte.
* Ikke ta bort avkrysningen for «Kjør Autokonfigurasjon».
8. Skriv ut testside
Valgfritt
9. Fullfør
Klikk på «Fullfør» knappen.
Det kan være du må starte PC på nytt
Klikk på «Ja» knappen for å starte på nytt.
Skann til e-post virker ikke. Hva er feil?
Dersom du får feilmelding på skjermen
Skann til e-post benytter en SMTP-server, som i de fleste tilfeller er Microsofts Office365 (smtp.office365.com). Dersom denne leverandøren har feil på denne tjenesten, eller endrer den, vil ikke skanning til e-post fungere og man får feilmelding på kopimaskinens skjerm. Endringer i bedriftens brannmur vil også i noen tilfeller påvirke dette. Kontakt oss, så kan vi tilby feilsøking i deres nettverk.
Dersom du ikke får feilmelding på skjermen
Skann til e-post benytter en SMTP-server, som i de fleste tilfeller er Microsoft Office365. Dersom denne leverandøren har feil på denne tjenesten, vil skanning til e-post fungere på maskinen, men e-posten tar lang tid før den kommer i din innboks. I noen tilfeller kommer den aldri frem. Man kan i slike tilfeller forsøke å skanne til USB-minne, eller kontakte IT-avdelingen din eller e-post leverandøren for å feilmelde. Kontakt oss dersom dette ikke løser problemet, så kan vi tilby feilsøking i ditt nettverk.
Sjekk også om e-posten kan ha havnet i søppel/spam i ditt e-post program.
Andre tips:
- Hvis minnet blir fullt mens originalene skannes, kommer det opp en melding og skanningen stoppes.
- Når du kjører Skanne til e-post, må du passe på at du ikke sender filer som er for store. Spesielt gjelder dette filer med flere sider. Når du sender en fil med flere sider, eller annen stor fil, kan det være nødvendig å redusere antall skannede sider eller sendestørrelsen.
Hvordan fjerner jeg striper når jeg kopierer og skanner fra dokumentmateren?
RENGJØRING AV DOKUMENTGLASSET OG DEN AUTOMATISKE DOKUMENTMATEREN
Hvis dokumentglasset eller dokumentbakplaten blir skitten, vil skitten synes som skitne flekker, fargestriper eller hvite striper på det skannede bildet. Disse delene må holdes rene til enhver tid. Tørk av delene med en ren, myk klut.
Fukt om nødvendig kluten med vann eller en liten mengde nøytralt vaskemiddel. Tørk deretter av med en ren, tørr klut.